marți, 31 martie 2015

Pag.18

14.          Sensul de rotatie obligatoriu al masinii cind el exista, folosindu-se urmatoarele semne conventionale: ← antiorar, in sens inves acelor de ceasornic; → orar, in sensul acelor de ceasornic. La masinile la care sensul este indiferent, nu se scrie nimic.
15.          Turatia nominala a masinii, in rot/min.
Aceasta turatie reprezinta turatia rotorului, notata n2, la masina asincrona. Cu ajutorul ei se poate calcula alunecarea s, proprie acestui motor. Astfel  s= (n1-n2) / n1, unde n1 este turatia campului magnetic invartitor al motorului. Aceasta, n1, se calculeaza cu formula n1=f/p, unde f este frecvanta tensiunii de alimentare, iar p este numarul de perechi de poli ai masinii
16.           Frecventa nominala, in Hz.
17.            -Indicatia ,,Excitatie’’ sau ,,Exe.’’la masinile de curent continuu, la masinile sincrone si la comutatrice.
            -,,Rotor’’ sau,,Rot.’’ La masinile de inductie cu inele de contact.
18.           Modul de conectatie al masinilor de curent continuu si  la comutatrice, folosind prescurtarile: I- pentru excitatie separata, independenta; D- pentru excitatie in derivatie; S. Pentru excitatie in serie; C- pentru excitatie compusa, mixta. Modul de conectare a infasurarii rotorului la masinilecu inele de contactsunt aratate mai jos, in tabel.
19.           a) Tensiunea nominala de excitatie, in volti, la masinile de curent continuusi la masinile sincrone.
b) Tensiunea intre inele, in volti la motoarele asincrone cu inele de contact, avind înfasurarea rotorului in circuit deschis si rotorul in stare de repaos.
20.           a) Curentul de excitatie, in amperi,in regim nominal la masinile de curent continuu si masinile sincrone.
b) Curentul rotoric, in amperi, pentru regimul nominal, la motoarele asincrone cu inele de contact.
21.           Clasa de izolatie a masinii, folosind simbolurile: Y, A, E, B, F, H, C.
22.           Gradul de protectie.
23.           Masa aproximativă a maşinii, in kilograme
24.           Observatii suplimentare, de exemplu
          - standardele sau normele specifice
 - nivelul maxim de vibratii admis
 - debitul sau presiunea fluidului de racire.
  Mai jos sunt aratate semnele conventionale internationale care se inscriu la punctul 7 al explicatiei pentru placuta masinilor rotative, iar mai jos sunt aratate explicatiile pentru aceste conexiuni. Aceste capete ale bobinelor motorului (infasurarilor motorului) sunt scoase afara din motor, la placa de borne. Inceputurile infasurarilor se grupeaza si se scot prin carcasa printro gaura(eventual), iar sfirsiturile lor se grupeaza separat si se scot prin alta gaura(tot eventual).
                   1- Conexiune monofazata deschisa
                   2- Conexiune monofazata cu bobinaj auxiliar 
                   3- Conexiune bifazata cu fazele separate

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu