14. Sensul de rotatie
obligatoriu al masinii cind el exista, folosindu-se urmatoarele semne
conventionale: ← antiorar, in sens inves acelor de ceasornic; → orar, in sensul
acelor de ceasornic. La masinile la care sensul este indiferent, nu se scrie
nimic.
15. Turatia nominala a
masinii, in rot/min.
Aceasta turatie reprezinta turatia rotorului, notata n2, la masina
asincrona. Cu ajutorul ei se poate calcula alunecarea s, proprie acestui motor.
Astfel s= (n1-n2) / n1, unde n1 este turatia campului magnetic invartitor
al motorului. Aceasta, n1, se calculeaza cu formula n1=f/p, unde f
este frecvanta tensiunii de alimentare, iar p este numarul de perechi de poli
ai masinii
16.
Frecventa
nominala, in Hz.
17.
-Indicatia ,,Excitatie’’ sau ,,Exe.’’la
masinile de curent continuu, la masinile sincrone si la comutatrice.
-,,Rotor’’
sau,,Rot.’’ La masinile de inductie cu inele de contact.
18.
Modul
de conectatie al masinilor de curent continuu si la comutatrice, folosind prescurtarile: I- pentru excitatie separata,
independenta; D- pentru excitatie in derivatie; S. Pentru excitatie in serie;
C- pentru excitatie compusa, mixta. Modul de conectare a infasurarii rotorului
la masinilecu inele de contactsunt aratate mai jos, in tabel.
19.
a)
Tensiunea nominala de excitatie, in volti, la masinile de curent continuusi la
masinile sincrone.
b) Tensiunea intre
inele, in volti la motoarele asincrone cu inele de contact, avind înfasurarea
rotorului in circuit deschis si rotorul in stare de repaos.
20.
a)
Curentul de excitatie, in amperi,in regim nominal la masinile de curent
continuu si masinile sincrone.
b)
Curentul rotoric, in amperi, pentru regimul nominal, la motoarele asincrone cu
inele de contact.
21.
Clasa
de izolatie a masinii, folosind simbolurile: Y, A, E, B, F, H, C.
22.
Gradul
de protectie.
23.
Masa
aproximativă a maşinii, in kilograme
24.
Observatii
suplimentare, de exemplu
- standardele sau normele specifice
- nivelul maxim de vibratii admis
- debitul sau presiunea fluidului de racire.
Mai jos sunt aratate semnele conventionale internationale care se
inscriu la punctul 7 al explicatiei pentru placuta masinilor rotative,
iar mai jos sunt aratate explicatiile pentru aceste conexiuni. Aceste capete
ale bobinelor motorului (infasurarilor motorului) sunt scoase afara din motor,
la placa de borne. Inceputurile infasurarilor se grupeaza si se scot prin
carcasa printro gaura(eventual), iar sfirsiturile lor se grupeaza separat si se
scot prin alta gaura(tot eventual).
1-
Conexiune monofazata deschisa
2- Conexiune monofazata
cu bobinaj auxiliar
3-
Conexiune bifazata cu fazele separate
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu